Hovedstyrelsesvalg 2015

Den 19. november og frem til 1. december kl. 16 kan du være med til at bestemme, hvem der skal sidde i Danmarks Lærerforenings Hovedstyrelse. De kommende 18 Hovedstyrelsesmedlemmer vil varetage vores fagpolitiske interesser fra 1. januar og fire år frem.
Formand for Skole- og uddannelsespolitisk udvalg Bjørn Hansen 02

Foto: Bjørn Hansen, formand for Skole- og Uddannelsespolitisk Udvalg og medlem af Forretningsudvalget.

7 ud af de 9 kredsstyrelsesmedlemmer peger på den lokale kandidat Bjørn Hansen. Roskilde Lærerforening har i det daglige et tæt samarbejde med Bjørn. Bjørn er som formand for Skole- og Uddannelsespolitisk Udvalg og med pladsen i Danmarks Lærerforenings Forretningsudvalg med til bl.a. at sikre Roskilde Lærerforening indflydelse på den førte politik i Danmarks Lærerforening.

Derfor opfordrer et flertal af Kredsstyrelsen til at stemme på Bjørn Hansen.  Et flertal der består af Peter Hansen, Tina Svarre Hasselager, Rune Kent, Karen Asholt Pedersen, Lis Villum Sørensen, Torsten Jensen, Kresten Dahlmand Andersen.

Læs Bjørn Hansens valgoplæg her.

Læs Bjørn Hansens valgplakat og valgpjece her.

To kredsstyrelsesmedlemmer, Hans-Jørgen Koefoed og Niels Andersen, peger ikke på en bestemt kandidat. Hans-Jørgen og Niels ønsker at Hovedstyrelsen repræsenteres med kandidater der, ligesom de 30 % af medlemmerne der stemte nej til OK-15 i foråret, står for en klar kritik af forårets overenskomstforlig.

Til Hovedstyrelsesvalget vælger Fraktion 4/pensionisterne et hovedstyrelsesmedlem. Roskilde Lærerforening er i den glædelige situation, at det sandsynligvis bliver Gitte Bruun fra Roskilde, der bliver valgt til, at repræsentere pensionisterne i Hovedstyrelsen. Kredsstyrelsen ønsker Gitte et godt valg, og ser frem til et fortsat godt samarbejde med Gitte og de øvrige medlemmer af Pensionistudvalget i Roskilde.

Venlig hilsen Kredsstyrelsen.

Til sidst en kraftig opfordring - HUSK at stemme til Hovedstyrelsesvalget.

Du kan læse mere om valget og øvrige kandidater via nedenstående links:

• Se listen over kandidater
  • Danmarks Lærerforeninings hjemmeside opdaterer løbende i forbindelse med valget
  • "Folkeskolen" - her kan du læse kandidaternes debatoplæg m.v.
Få tilsendt....

RLFnyt - nyheder direkte på mail